kind van 8 jaar vermoord in Hoogerheide

gebeurtenissen in nederland/buitenland

Moderator: moderators

kind van 8 jaar vermoord in Hoogerheide

Berichtdoor rsdgirl » za dec 02, 2006 20:08

Verbijstering na moord op 8-jarige Jesse

Zaterdag 2 december 2006, HOOGERHEIDE - Bloemen en een beertje liggen vrijdagavond voor basisschool de Klim-Op aan de Matthias Wolffstraat in het Brabantse dorpje Hoogerheide. Ze lagen er vrijdag bijna direct nadat duidelijk was geworden dat in de school eerder die dag, omstreeks 11.00 uur, de 8-jarige Jesse Dingemans op brute wijze om het leven was gebracht.

Een 22-jarige man, zo bleek later tijdens een persconferentie op het gemeentehuis van Woensdrecht, werd op aanwijzing van getuigen aangehouden. Hij droeg een lange jas en een capuchon. Hij heeft geen familierelatie met Jesse, leerling van groep vijf.

Jesse's juffrouw vond hem rond 11.25 uur met ernstige verwondingen in de halsstreek in een klaslokaal. Zijn klasgenootjes waren op dat moment in de aula. Jesse, die op de persconferentie als 'klein' werd omschreven, was alleen terug naar het lokaal om een nieuw werkje op te halen. Toen hij niet terugkwam ging de juffrouw kijken waar hij bleef. De school belde direct na de gruwelijke vondst alarmnummer 112.

Jesse is het zoontje van de directeur van een bankfiliaal in de regio. Of er een verband is met het beroep van de vader en deze moord is volstrekt onduidelijk.

De vermeende dader heeft zich niet tegen zijn arrestatie verzet.

,,De man maakte bij zijn aanhouding een rustige indruk.'' De exacte toedracht en het motief zijn onduidelijk. De politie heeft nog geen wapen aangetroffen. De 22-jarige man wordt maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris in Breda.

De moord heeft alom geschokte reacties opgeroepen. In de Matthias Wolffstraat vinden de bewoners de gebeurtenis ,,onvoorstelbaar'' en ,,onbegrijpelijk''. ,,Het is een dramatische gebeurtenis, in een normaal gesproken zo rustig dorp.''

Burgemeester Fränzel vindt het een ,,verschrikkelijk bericht''.

Minister van Onderwijs Maria van der Hoeven noemt de gebeurtenis ,,verschrikkelijk voor het kind. De school moet bij uitstek een veilige omgeving zijn voor kinderen''.

Het onderzoek in de school was tegen 18.00 uur nog in volle gang. Vermoedelijk is Jesse nog in de school. Voor de ouders van de leerlingen van de Klim-Op is er vanaf 19.30 uur een bijeenkomst in het gemeentehuis
Afbeelding
rsdgirl
GTST Übergeek

Berichtdoor rsdgirl » za dec 02, 2006 20:09

Ik vind dit echt zo erg!
hoe kan je nu een onschuldig kind vermoorden!
die gast mogen ze van mij levenslang opsluiten in een isoleercel.

De familie wens ik heel veel sterkte toe
Afbeelding
rsdgirl
GTST Übergeek

Berichtdoor *~JOonahh~* » za dec 02, 2006 21:17

Ik vind het echt schandalig

Ook ik wens de familie veel sterkte
You're no one until you're talked about
- Gossip Girl -

Afbeelding
*~JOonahh~*
GTST GURU

Berichtdoor Sientie » zo dec 03, 2006 11:27

Echt verschrikkelijk! Dat doe je toch niet!?
Ik wens ook familie veel sterkte!
Afbeelding
Sientie
GTST GURU

Berichtdoor Stephie » zo dec 03, 2006 12:21

Vreselijk! Ik las de koppen op internet en dacht gelijk dat het in Amerika was gebeurd, aangezien het daar vrij normaal is geworden. Toen ik het nieuws echter keek en hoorde dat het in Nederland was schrok ik nog erger. Hoe kan iemand dit nou doen? Voor de familie en betrokkenen heel veel sterkte toegewenst!
Afbeelding
Stephie
Moderator
Moderator

Berichtdoor Chickje » ma dec 04, 2006 18:34

dat school onveilig kan zijn voor kinderen had ik een paar jaar geleden ondekt. eerst Moorden op de Columbine High School en vorig jaar Moorden op de Red Lake High School in amerika

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moorden_op_de_Columbine_High_School

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moorden_op_de_Red_Lake_High_School

maar deze is zo dichtbij en het was echt schokkend...
ik hou van mijn mannetje William!

Afbeelding
Chickje
GTST Übergeek

Berichtdoor Stephie » di dec 05, 2006 14:16

Heb vanmorgen op de radio gehoord dat het jongetje is vermoord omdat hij de dader zou hebben betrapt op inbraak, de dader en het jongetje schijnen elkaar gekend te hebben... Ik kan er nog steeds niet bij..
Afbeelding
Stephie
Moderator
Moderator

Berichtdoor maus » di dec 05, 2006 17:02

Ik ivnd het vreselijk
Afbeelding
maus
GTST Übergeek

Berichtdoor femmeke » di dec 05, 2006 17:20

Ik ook...
Bijna iedereen heeft een J met een slaphangend roosje in zijn naam staan, als eerbetoon....
Een kind van 8 vermoord...waar gaat dat heen met de wereld?...Dat is wat mijn vader zich afvraagd...
en ik ook...Een 8-jarig kind heeft nog een heel leven voor zich...die moeten niet dood gaan :(
Afbeelding
femmeke
Site Admin
Site Admin

Keer terug naar Actualiteiten