'Dood Maasmeisje kon niet worden voorkomen'

gebeurtenissen in nederland/buitenland

Moderator: moderators

Berichtdoor rsdgirl » wo mei 16, 2007 18:17

16 mei 2007, 16:07

ROTTERDAM (ANP) - Hoewel de hulpverlening tekortschoot, had de dood van het zogenoemde Maasmeisje Gessica in 2006 volgens de gemeente Rotterdam niet kunnen worden voorkomen. Uit onderzoek van vier inspecties bleek woensdag dat de coördinatie tussen jeugdzorg, huisarts en school ontbrak.

Ook bleek dat ze onderling geen informatie uitwisselden. Tussen 1999 en 2002 signaleerden zij problemen met Gessica, maar ze ondernamen in die periode geen actie.

Het Maasmeisje heet zo omdat haar lichaamsdelen in de rivier de Maas werden teruggevonden. Justitie verdenkt haar vader ervan dat hij haar heeft omgebracht.

http://www.home.nl
Afbeelding
rsdgirl
GTST Übergeek

Berichtdoor rsdgirl » wo mei 16, 2007 18:19

hier kan ik echt bloedlink van worden :evil:
hoezo 'had niet voorkomen kunnen worden' ??
ze hadden gewoon moeten communiceren,gezeur hier altijd in Nederland met recht op de privacy.
ik vind dat ze echt de meldingsplicht moeten invullen, ik denk dat hier kindermoorden een stuk door kunnen teruglopen.
Afbeelding
rsdgirl
GTST Übergeek

Berichtdoor maus » do mei 17, 2007 10:53

ja idd

maar uit een eerder onderzoek kwam toch dat het wel voorkomen had kunnen wordne. Volgens mij willen ze er lekker makkelijk van afkomen door te zeggen dat het niet voorkomen had kunnen worden.

de schiphol brand kon ook opeens niet meer voorkomen worden
:?
Afbeelding
maus
GTST Übergeek

Keer terug naar Actualiteiten